سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرح وساختمان
 
قالب وبلاگ

آجر شیشه ای:

  تولید این نوع آجر در کشورهای آلمان، فرانسه، اتریش، ایتالیا، لهستان، ترکیه، اندونزی، تایلند، چین و آمریکا وجود دارد ولی تاکنون چنین تولیدی به شکل انبوه در ایران انجام نگرفته است. آجرهای شیشه ای مزایای بسیار و کاربردهای خاص نسبت به آجرهای سنتی دارا می باشند و به همین دلیل بازار جهانی بسیار خوبی را بدست آورده و روز به روز مصرف آن بیشتر می شود. این محصول در سالهای اخیر در بازار ایران جای باز نموده بطوریکه در حال حاضر عمدتا" از کشورهای اروپایی وارد و در بازار مصالح ساختمانی عرضه می گردد.

   جهت تولید این محصول نیاز به  بچ پلنت و کوره ذوب دارای فورهارث(جهت سیستم رنگی سازی شیشه در کانال) و همچنین فیدر، ماشین پرس مخصوص، بردارنده های اتوماتیک، ماشین مخصوص اتصال و جوشکاری دو نیمه آجر، سیستم آماده سازی مخلوط مناسب گاز و هوا برای ماشین اتصال دو نیمه آجر، کانوایرهای انتقالی، استاکر(ماشین اتوماتیک انتقال دهنده آجر شیشه ای به گرمخانه)، گرمخانه         تنش زدایی، یک دست قالب استاندارد(190*190*80 میلیمتر)، یک دست قالب گوشه، خط رنگ آمیزی ضخامت آجر و ماشین آلات و تجهیزات لازم برای پولیش و پرداخت قالب می باشد.

 

کاربرد و مزایای استفاده از آجرهای شیشه ای:

   از این نوع آجر به مقادیر قابل توجه در ساختمان های مسکونی، فضاهای اداری، انبارها، رستورانها، ابنیه هنری، فرهنگی و مذهبی استفاده می گردد. آجرهای شیشه ای از برتریهای قابل توجه ذیل برخوردارند:

   1-امکان استفاده در جداسازی های فضاهای داخلی با حفظ روشنایی کافی.

   2-افزایش فضای مفید داخلی به واسطه ضخامت دیواره 8 سانتیمتری در مقایسه با دیوارهای آجری سنتی که حداقل 15 سانتیمتر است.

   3-خواص بالای ایزولاسیون (صوتی-گرمایی)

   4-سبک بودن دیوار ساخته شده در مقایسه با دیوارهای آجری سنتی تا بیش از 4/1

   5-امکان بکارگیری طرحها و رنگهای مختلف در یک یا چند دیوار بنابر هر نوع سلیقه

   6-سادگی و سرعت عمل بالا در نصب و بکارگیری آجر شیشه ای در مقایسه با آجرهای سنتی. زیرا مراحل مختلف و متعدد دیوارکشی سنتی شامل آجرچینی، گچ و خاک، سفیدکاری و نقاشی در آجرهای شیشه ای تنها شامل آجرچینی و در موارد خاص بندکشی است.

   7-قیمت تمام شده (شامل مصالح و دستمزد) یک متر مربع(در دو طرف دیوار) دیوار شیشه ای در مجموع و در مقایسه با دیوار سنتی ارزان تر خواهد بود زیرا در دیوار سنتی بعد از آجر چینی مراحل گچ و خاک، سفیدکاری و رنگ آمیزی برای دو سمت دیوار همچنان باقی است که هزینه های قابل توجهی را به قیمت تمام شده یک متر مربع دیوار سنتی اضافه خواهد کرد.

   8-نظافت و سادگی در آجر دیوارهای شیشه ای به گونه ایست که حتی در فضاهای مسکونی به سادگی قابل انجام و کمترین مزاحمت را برای ساکنین دارد. نظافت و تمیزی دیوار شیشه ای به راحتی تنها با یک دستمال نمدار و برای سالیان طولانی انجام می گردد در حالیکه دیوارهای سنتی حداقل هر چهار سال نیاز به رنگ آمیزی دارند.

   9-امکان بکارگیری آجرهای شیشه ای در تمام یا بخشهایی از نمای ساختمان.

   10-امکان بکارگیری آجرهای شیشه ای در ساخت سکوبندی آشپزخانه و یا میز اپن آن.

 

استاندارد تولیدی:

 ابعاد استاندارد آجر شیشه ای 190*190*80 میلیمتر و وزن استاندارد آن حدود     2/2 کیلوگرم می باشد.


[ یکشنبه 90/12/28 ] [ 10:51 عصر ] [ رحمت الله نوریان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

شماره تماس من 09133618623 میباشد خوش حال می شوم اگر نظراتتان را با من در میان بگذارید
موضوعات وب
امکانات وب

کد موسیقی برای وبلاگ



بازدید امروز: 4
بازدید دیروز: 5
کل بازدیدها: 239663

ابزار رایگان وبلاگ