سفارش تبلیغ
صبا ویژن

طرح وساختمان
 
قالب وبلاگ
ساخت بتن جذب کننده آلودگی هوا
142948 -21 مهر 1391
این بتن توانایی جذب نیتروژن تولید شده توسط خودروها را دارد که ماده ای خطرناک برای سلامتی افراد است.

دانشمندان هلندی بتن جدیدی ساخته اند که آلودگی هوا را جذب و هوا را تصفیه می کند. بتن جدید ساخته شده در هلند که آزمایشهای مختلف بر روی آن انجام شده است می تواند حدود چهل و پنج درصد از دی اکسید خطرناک منتشر شده از خودروها را جذب کند. بر این اساس شهرهای مدرن در آینده می توانند از بتن موسوم به بتن سبز برای ساخت و ساز استفاده کنند.

این بتن توانایی جذب نیتروژن تولید شده توسط خودروها را دارد که ماده ای خطرناک برای سلامتی افراد است. محققان دانشگاه “ایندهوون” با آزمایشهای مختلف بر روی این بتن جدید متوجه شده اند که این محصول جدید توانایی جذب چهل و پنج درصد از گازهای سمی خطرناک تولید شده توسط خودروها را مانند سی او دو، نیتروژن دارد.

گاز دی اکسید نیتروژن که به بارش باران های اسیدی منجر می شود برای سلامتی افراد هم بسیار خطر است. بتن جدید همچنین می تواند به پاکسازی هوا هم کمک کند زیرا این محصول جدید شامل دی اکسیدتیتانیوم است که می تواند گازهای سمی تولید شده توسط خودروها را جذب و در هنگام تابش آفتاب این مواد سمی را به نیترات تبدیل کند. پیش از این دانشمندان ژاپنی از حدود دوازده سال پیش تحقیقاتی درباره ساخت بتنی با قابلیت های مشابه را شروع کرده بودند.


[ شنبه 91/8/13 ] [ 7:33 عصر ] [ رحمت الله نوریان ] [ نظرات () ]
.: Weblog Themes By SibTheme :.

درباره وبلاگ

شماره تماس من 09133618623 میباشد خوش حال می شوم اگر نظراتتان را با من در میان بگذارید
موضوعات وب
امکانات وب

کد موسیقی برای وبلاگ



بازدید امروز: 3
بازدید دیروز: 19
کل بازدیدها: 239539

ابزار رایگان وبلاگ